דף הבית » הפעילויות שלנו » אימון וטפול קבוצתי כישורים חברתיים

קבוצות ללמידה חברתית רגשית SEL
עוזרים לילדים ונוער עם הפרעת קשב לפרוח חברתית ורגשית - בקבוצה קטנה ותומכת
התמודדות עם הפרעת קשב מביאה איתה לא פעם אתגרים בתחום החברתי והרגשי. קשיים ביצירת קשרים, ביישנות, חרדה חברתית או קושי בהבנת סיטואציות חברתיות יכולים להשפיע משמעותית על הביטחון העצמי ותחושת השייכות של ילדים ונוער.
זוויות חדשות להתמודדות: למידה חברתית רגשית (SEL) בקבוצה
אני מאמינה שלמידה חברתית רגשית היא מפתח לצמיחה והצלחה. בקבוצות שלי, ילדים ונוער לומדים לזהות ולהבין רגשות (שלהם ושל אחרים), לפתח אמפתיה, לתקשר בצורה אפקטיבית, לפתור קונפליקטים ולבנות מערכות יחסים בריאות.
למה המסגרת הקבוצתית שלי היא המקום הנכון?
**קבוצות קטנות ואינטימיות:** עד 5 משתתפים בלבד בקבוצה, מה שמאפשר יחס אישי, מרחב בטוח להתנסות ולמידה, והזדמנות אמיתית לכל ילד להישמע ולהיראות.
**הפרדה מגדרית:** קבוצות נפרדות לבנים וקבוצות נפרדות לבנות, על מנת לאפשר שיח פתוח והתמודדות עם אתגרים ספציפיים הרלוונטיים לכל מגדר בסביבה נוחה ותומכת.
**שילוב של תנועה וספורט:** אני משלבת אלמנטים של תנועה ומשחקי ספורט ככלי ללמידה. הפעילות הפיזית מסייעת בוויסות, משחררת אנרגיה ומאפשרת תרגול כישורים חברתיים ורגשיים בצורה חווייתית ומהנה. אין צורך להיות ספורטאים כדי להשתתף – הדגש הוא על התהליך הקבוצתי והלמידה דרך הגוף.
**תהליך מובנה ומעמיק:** התוכנית כוללת 12 מפגשים קבוצתיים לילדים/נוער, ובנוסף 2 מפגשים ייעודיים להורים, על מנת לספק לכם כלים ותובנות לתמיכה בתהליך גם בבית.
**בניית ביטחון עצמי ותחושת שייכות:** בקבוצה, המשתתפים מגלים שהם לא לבד בהתמודדות. הם זוכים להכרה בחוזקותיהם, מתרגלים הצלחות קטנות וגדולות, ומפתחים חברויות ותחושת שייכות חיונית.
**למי מיועדות הקבוצות?**
הקבוצות מתאימות לילדים ונוער מגיל 9 ומעלה (מחולקות לפי קבוצות גיל) המתמודדים עם הפרעת קשב והשלכותיה על התחום החברתי והרגשי, כגון: קשיים ביצירת קשרים, ביישנות, מופנמות, חרדה חברתית, קשיי תקשורת, קושי בהשתלבות חברתית בסביבות שונות (בית, בית ספר, חוגים).

דנה וינטר - מי שרואה מה שאחרים מפספסים
- 10 שנים של עבודה עם הילדים ש"לא מתאימים". עשרות משפחות שגילו שהילד שלהם הוא בעצם גאון. שיטה מבוססת שהופכת "בעיות" לכוחות על.
- מה קורה כשמפסיקים לנסות לתקן ומתחילים לבנות: הילד שלך מגלה שהוא יכול להיות עצמו אתה מגלה שהוא יפה כמו שהוא המשפחה שלך מפסיקה להילחם ומתחילה לחיות
- התוצאה? ביטחון עצמי שמגיע מהמקום הנכון, כלים שעובדים באמת (לא רק בתיאוריה), הורים שמפסיקים להרגיש אשמים וילדים שמפסיקים להרגיש שבורים
- מה מחכה לכם? ילד שיודע מה הכוחות שלו, הורה שיודע איך לתמוך ומשפחה שחיה בהרמוניה במקום משפחה שמתמודדת עם "בעיה"
- הזדמנות להפוך הכול! במקום "הוא לא מצליח" ← "הוא מצליח אחרת". במקום "היא לא מתאימה" ← "היא ייחודית". במקום "הם בעייתיים" ← "הם מדהימים"
מה באמת קורה כאן?
- במקום לשאול "מה לא בסדר?" שואלים "מה הכוח המיוחד שלך?"
- במקום לספר להם , אומרים "בואו נשמע מה יש לכם להגיד"
- במקום לכפות עליהם לשבת נותנים להם לזוז, לרוץ, לקפץ – ולמצוא שם את עצמם
- התהליך לא קורה בקליניקה. הוא לא קורה בשיחות. הוא קורה בתנועה.
- הילד שלכם צריך מישהו שיראה מי הוא באמת.