טיפול בהפרעת קשב וכישורים חברתיים

גישה מבוססת משחק ותנועה

 

התמודדות עם הפרעת קשב אצל ילדים ונוער מציבה אתגרים משמעותיים, הן עבורם והן עבורכם כהורים. לעיתים קרובות, למרות ניסיונות רבים, תחושת התסכול והאכזבה נוכחת. הפרעת קשב מתבטאת באופן שונה אצל כל ילד, ופתרונות המתאימים לאחרים אינם בהכרח יעילים עבור ילדכם.

אני מבינה את הצורך בכלים מותאמים אישית, הן לילד והן להורים. תהליך העבודה מבוסס על הקשבה מעמיקה והבנה של הצרכים הספציפיים. יחד, בתהליך משותף עם הילדים וההורים, נאפיין ונמצא את האסטרטגיות והכלים הפרקטיים שיכולים לחולל שינוי ולהקל על ההתמודדות היומיומית.

התהליך משלב כלים מעולמות הספורט, האימון והטיפול. המפגשים נבנים במבנה מחושב, אך משלבים דינמיות, מרחב פעולה ויצירתיות, תוך שימוש בתנועה ופעילות פיזית. שיטות אלו מסייעות לשמור על מעורבות הילדים והנוער ומאפשרות למידה חווייתית ויעילה יותר, במיוחד כאשר קשיי קשב וריכוז מקשים על שהייה ממושכת בפעילות סטטית.

מעבר לכלים והאסטרטגיות, מרכיב משמעותי בתהליך הוא הקשר הנבנה ביני, למשתתף ולהורים. קשר זה מושתת על אמון, כנות, אמפתיה והקשבה, ויוצר חוויה משותפת המאפשרת צמיחה. ההבנה שהתהליך מובל על ידי הילד או המתבגרת, תוך ליווי ותמיכה שלי ושילוב ההורים, היא בסיס הכרחי לשינוי משמעותי.

אני מודעת לכך שייתכן שעוברת בראשכם המחשבה על תהליכים ארוכים ובלתי יעילים. מטרתי היא להציע תהליך ממוקד, גמיש בזמן ומכוון להקניית כלים פרקטיים שיאפשרו לילדכם לצבור הצלחות באופן עצמאי בהמשך.

חשוב לזכור כי הצלחת התהליך תלויה במחויבות של כל הצדדים. אני מספקת את הידע, הכלים והליווי המקצועי, אך הלמידה והשינוי דורשים שיתוף פעולה פעיל.

השירות מתאים להורים לילדים בבית הספר היסודי ותלמידי חטיבת הביניים ותיכון המתמודדים עם מגוון אתגרים הקשורים להפרעת קשב, כגון: קשיי קשב וריכוז, לקויות למידה נלוות, קשיים בבית הספר, מצוקה רגשית, קשיי מופנמות, אתגרי דימוי וביטחון עצמי, קשיי התנהגות, קשיי התארגנות וניהול זמן, אימפולסיביות, קושי בעיבוד רגשות (כעס, תסכול, פחד), וקשיים במיומנויות חברתיות ותקשורת בין-אישית.

דנה וינטר - מי שרואה מה שאחרים מפספסים

מה באמת קורה כאן?