עצמאות זה לא רק למדינה: טיפים לעצמאות ילדים עם ADHD

אני לא מבינה למה אני צריכה לעשות הכל בשבילו, למה הוא לא יכול להיות עצמאי ולעשות את הדברים לבד, הוא מספיק גדול ובוגר כדי לעשות את זה בעצמו", "מתי הוא יהיה עצמאי??"

אלה רק חלק מהמון דברים שאני שומעת מההורים כאשר הם פונים אליי להתייעצות ולהתחלת תהליך עם הילד או הילדה.
זה קשה ומצריך המון סבלנות להיות הורה לילד/ה עם הפרעת קשב (הזדמנות להגיד להורים שלי…סליחה על כל הקשיים שהעברתי אתכם). להיות שם כל הזמן כדי לעזור…שלא ישכח את החוברות לבית הספר, שלא ישכח לקחת את בקבוק במים, שלא יישכח לאכול, שידע להכין שיעורים במקום לשבת במחשב. זה באמת יכול להיות מתיש ומתסכל.

הפרעת קשב (ADHD) משפיעה על ילדים בתחומים רבים, ביניהם גם בתחום פיתוח עצמאות. ילדים עם ADHD עשויים להתקשות בביצוע משימות, להתארגן, להתמקד ולשלוט בדחפים. קשיים אלו עלולים להוביל לתלותיות במבוגרים ולירידה בביטחון העצמי.
ובכל זאת, מחקרים מראים כי ילדים עם ADHD יכולים ללמוד להיות עצמאיים יותר בעזרת תמיכה והדרכה מתאימות. לאורך כל הדרך חשובה העקביות והגמישות שלכם ההורים מול מצבים שיכולים להיות "מוציאים מן הכלים". 
 
יש מצב שעובר לך בראש כרגע…זה לא עובד, זה לא מצליח, כמה פעמים ניסיתי.
עצמאות היא תהליך מתמשך, מאתגר ומלא תקווה. הן ברמה האישית ותכלס גם ברמה הלאומית, אנו צריכים להמשיך להתמודד עם אתגרים, אך גם לשאוף להתקדמות ולשגשוג.
מה שחשוב זה להיות עקבי לאורך זמן, ולזכור שהרגלים ושינויים לוקחים זמן.
להגיע למטרה ובכלל להיות הורה זה לא דבר פשוט והרבה פעמים מתסכל מאוד, מאכזב, מכעיס אבל ברגע שמצליחים זה אושר וגאווה גדולה לך כהורה וילדים במיוחד. 
אפשרי עבורך לדמיין את זה? להרגיש את זה?  
מזמינה אותך להצטרף לקבוצת התמיכה מדברים קשב

איך אנחנו ההורים יכולים לעזור לילדים?

הורים יכולים לעזור לילדים עם ADHD לפתח עצמאות על ידי יצירת סביבה תומכת ומעודדת,  מתן הוראות ברורות ועקביות, וחיזוק התנהגויות חיוביות. 
ומה אפשר לעשות?
  • שבירת משימות גדולות לצעדים קטנים יותר: ילדים עם ADHD מתקשים לעיתים קרובות להתמקד במשימות ארוכות ומורכבות. חלוקת משימות גדולות לצעדים קטנים יותר ניתנת לניהול וקלה יותר לביצוע.
  • יצירת לוחות זמנים ושימוש ברשימות מטלות: לוחות זמנים ורשימות מטלות יכולים לעזור לילדים עם ADHD להישאר מאורגנים ולעקוב אחר התקדמותם.
  • מתן הוראות ברורות ועקביות: ילדים עם ADHD זקוקים להוראות ברורות ועקביות כדי להבין מה מצופה מהם. חשוב להשתמש בשפה פשוטה וישירה, ולחזור על ההוראות במידת הצורך.
  • הגדרת ציפיות ריאליות וחיזוק התנהגויות חיוביות: חשוב להגדיר ציפיות ריאליות לילדים עם ADHD ולחזק התנהגויות חיוביות. ניתן לעשות זאת באמצעות שבחים, עידוד ותגמולים.
  • יצירת סביבה תומכת ומעודדת: ילדים עם ADHD זקוקים לסביבה תומכת ומעודדת כדי ללמוד ולצמוח. חשוב ליצור סביבה נטולת הסחות דעת ולספק לילדים את התמיכה הרגשית שהם זקוקים לה.
 
אני אישית אוהבת לכתוב את הכל! כך שכל מה שאני אמורה לעשות יהיה מול העיניים. אצלי למשל בחדר עבודה יש לוח שעם, לוח מחיק וגם יומן משימות. אפשר לקנות יומנים ואפשר גם להכין לבד, אפשר על לוח מחיק, אפשר לצייר ואפשר להשתמש ביצירתיות ובדמיון של הילדים, יש להם רעיונות מבריקים!
חשוב לציין:
  • כל ילד הוא שונה, ומה שעובד עבור ילד אחד עשוי לא לעבוד עבור ילד אחר.
  • חשוב להתאים את הגישה והכלים לצרכים האישיים של כל ילד.
  • טיפול לילד ומתן כלים מותאמים על ידי מטפל מוסמך.
  • הורים ומטפלים צריכים לעבוד בשיתוף פעולה עם ילדים עם ADHD כדי לפתח תוכנית טיפולית שתתאים להם.

האימונים והטיפולים אצלי משלבים פעילות גופנית ומאפשרים חווית הצלחות.
 לפרטים נוספים השאירו פרטים בטופס צור קשר ואחזור בהקדם

מוזמנים לשתף:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
WhatsApp chat

צרו איתי קשר

השאירו פרטים ואחזור בהקדם