ארגז הכלים החווייתי שאני משלבת במפגשים:
- אימון אישי
- CBT
- מיינדפולנס- למידה רגשית מתוך הקשבה פעילה
- פעילות ספורטיבית: ריצה, משחקי כדור ואתגרים ספורטיביים.
- משחקים חברתיים
- חדר בריחה / חפש את המטמון / מרוץ שליחים
- משימות ואתגרים
דף הבית » הפרעת קשב ופעלתנות יתר
"חשתי את נפשי נחצית כאילו מוחי נבקע ניסיתי לחבר, תפר לתפר אך לא יכולתי להתאימם. את המחשבה החבויה ניסיתי לחבר למחשבה הקודמת אך הרצף נפרם מתוך הצליל כמו כדורים על הרצפה" (אמילי דיקינסון)
כילדה יש לי קושי להתארגן בזמן, מתפרצת לשיחות, היה קשה לי לחכות בסבלנות, הרבה פעמים שכחתי לבצע משימות, להגיע לפגישות או לתור של רופא לא היה לי כח ורצון ללמוד, כי צריך להתרכז וגם די משעמממם.
היום כבוגרת אחרי שעברתי תהליך וקיבלתי כלים אני יכולה להתמודד עם ההפרעה הרבה יותר בקלות, אני מודעת למה שקורה ויש לי את היכולת לראות את הדברים מזוויות שונות.
הרבה אנשים שוכחים איפה הניחו את המפתחות, ולא זוכרים מה הם אכלו אתמול, לא מסוגלים לעשות שני דברים במקביל, לפעמים לא מרוכזים לרוב האנשים יש בעיות בתפקודי קשב ויש אפשרות לאמן את השריר הזה שנקרא קשב. אך לא כך אצל ילדים ומבוגרים הסובלים מהפרעת קשב!
קבוצה של סימפטומים שבמרכזם הקושי להתמקד בגירוי לאורך זמן ולהימנע מגירויים אחרים בסביבה. המובילים לפגיעה וסבל ביום יום, בלימודים, בעבודה בזוגיות וחברתית.
"כבש 1, שני כבשים, 3 כבשים, הנה ברווז אפור וגם דג במים, איך בא לי ללכת לבריכה חורף עכשיו אולי בקיץ ניסע לחו"ל…"
ויש גם חוסר במיומנויות חשובות:
תפקודים ניהוליים – הסקת מסקנות, לדעת מה יקרה בעתיד כשאני עושה פעולה מסוימת. למה הוא עושה את מה שעושה, ביצוע פעולות מסוכנות, אין מעצורים. מוטיבציה פנימית נמוכה מאוד
תפקודי תקשורת – מתפרץ לשיחה, עונה ישר בלי לחכות לתורו, קשה לו להקשיב לאורך זמן, לעקוב אחר הוראות, מדבר בשטף.
ויסות רגשי – תנודות מקצה של רגשות בזמן מהיר. כולם נגדי
כישורים קוגניטיביים – גמישות מחשבתית. רואים את העולם בשחור או לבן. קושי וחרדות כשיש שינויים בתוכניות., פרפקציונסיטים.
כישורים חברתיים – הצטרפות לקבוצה, להבין את האחר, אימפולסיביות, חסר סבלנות, מתפרץ לתוך משחק, מתקשה לחכות לתורו, מציק.
דיברנו עד עכשיו על הבעיות שבהפרעה אבל יש בילדים המון דברים חיוביים וחוזקות שמוסתרות כי הסביבה שמה דגש על הבעיות ולא על החוזקות שלהם
הידעתם ש…?
שאנחנו סקרנים, יצירתיים, אנרגטיים, ספורטאים, מבחינים בקשרים שלאחרים לא ברור, חכמים (על גבול הגאונות), ספונטניים, נחושים, יודעים להתרכז בטוטליות במה שהם טובים בו ומעניין אותם, מצחיקים וזה על קצה המזלג לכן אפשר ורצוי לקרוא להם ילדי הקצב
האבחון נעשה על ידי פסכיאטר או נוירולוג. כיום יש גם רופאי משפחה שמאבחנים (יש לבדוק שאכן הם כאלה)
לפני שניגשים לאבחון להפרעות קשב יש לשלול גורמים אחרים שמרגישים כמו אבל הם לא:
כשלוקחים ילד לטיפול חשוב שיתחבר למטפלת שלו ושתהיה לו חוויה ועניין כי אחרת אותם ילדים מאבדים עניין די מהר
אשמח להודעה שלך
נא להשאיר פרטים ואחזור אליך בהקדם
יצירת קשר
איך אפשר להגיע אליי?
ניתן להגיע אליי לנתניה או שאגיע אליך הביתה (יישובי ומושבי בסביבת נתניה)
צרו איתי קשר
השאירו פרטים ואחזור בהקדם