"היא רוצה לנסות ללכת לצופים" אמרה לי האימא בשיחת טלפון.
זה אחד המשפטים שאני מחכה לו כשאני מתחילה תהליך את הילדים
שמיועד לשיפור כישורים חברתיים.
כשנפגשנו לראשונה המטרה שלנו הייתה יותר חברים, לצאת מהבית להיפגש ולהתנתק מהמסכים.
במפגשים ששולבו בהם ריצה ותרגילים שונים הכרנו יכולות וחוזקות שהיו קיימים. גילינו כישרונות מיוחדים, נתתי לה לבטא את היצירתיות שבה וגם הקשבנו. הקשבנו לצלילים שמסביב, למדנו להסתכל על זווית מבט אחרות וההבנה שיש פרשנויות שונות.
כששאלתי אותה מ1 עד 100 כמה את מיוחדת? ענתה לי בחיוך גדול "100 את לא זוכרת? הרי מצאנו שאני עושה דברים שאחרים לא מסוגלים ויש לי יכולות שלאחרים אין"
להעלות את הערך העצמי ואת המסוגלות ואז אפשרי הכל.
"פעם הייתי סתם מצטרפת לקבוצה והיום אני מקימה קבוצה ובוחרת את מי שאני רוצה שיהיה בה.
אני מקבלת ציונים גבוהים וההורים כבר לא עוזרים לי עם הלימודים"
כשנפגשנו לראשונה ויצאנו לדרך היו לנו שלוש מטרות:
הראשונה לרוץ 3 קמ'
השניה ניהול ותכנון עצמי בזמן
השלישית למידה אפקטיבית ויעילה והפחתת חרדות
פעם בשבוע אנחנו נפגשות ויוצאות לריצה
כל אימון היה שונה, למדנו יחד דרך תרגילים בריצה את משמעות הזמן ואיך לתכנן את הזמן שלנו נכון, מה זה אומר משימות חשובות ולא דחופות. למדנו מה עובד טוב בשבילנו, שישנם דברים שאנחנו לא אוהבים לעשות אבל הם חלק חשוב מהסך הכל. למדנו לנשום, להיות קשובים לעצמנו, לא להאמין לכל מה שאנחנו חושבים ולהתרכז ב"מקום השמח" ומעבר לכך לקחת אחריות, ליזום ולהוביל!
וכן, הכל תוך כדי ריצה!
עולם הספורט מכיל בתוכו מלא כלים לעבודה
ולא רק ריצה גם כדורסל, כדורגל ושחיה.
החיבור של עולם הספורט עם העולם המנטלי והרגשי מאפשר להגיע לתוצאות והכי חשוב לתחושת הצלחה!
אני נמוכה, אני לא חזקה, זה לא נוח, זה לא נעים ועוד..."
היא הגיעה אליי חסרת מוטיבציה ועם המון תירוצים למה היא לא יכולה וזה התבטא בכל דבר בחיים. לימודים, חברים וגם בבית.
התחלנו במסע שלנו יחד...
גילנו חוזקות ותכונות, מה היא אוהבת ומה חשוב לה
קבענו מטרות ואחת מהן...כמובן...פעילות גופנית!
בהתחלה זה היה לה קשה וכמות התירוצים הייתה גדולה, עם המפגשים ועבודה במקביל על חוזקות ורגשות הריצה נעשתה יותר קלילה ואת שיעורי הספורט בביה"ס התחילה לאהוב וגם להיות טובה.
כיוון שהמטרות שזורות זו לזו והצלחה באחת (במיוחד בספורט) משפיעה על האחרת, ראו גם שיפור ביחס שלה ללימודים ועם החברים.
כשהגיע הזמן להיפרד ולהגיד שלום סיכמנו יחד:
"למדתי על עצמי שאני חזקה פיזית וגם נפשית. אם אומרים דברים לא נעימים אני לא נעלבת. אני יודעת שאצליח בכל! אני אוהבת אצלי שאני חזקה, חכמה נחמדה עם אופי טוב, ואצליח להתמודד באמצעות כח הרצון שלי! במיוחד אזכור מהמפגשים שלנו את הפעילות הגופנית למדתי מהי התמדה, יכולת ואמונה בעצמי"
"מהי התכונה שאת הכי אוהבת אצלך?"
"יצירתיות" הגיעה התשובה במהירות מבלי לחשוב פעמיים.
ומהפגישה הזו לפגישות שאחרי לקחנו את היצירתיות הזו לכיוונים שונים
בהכנת כרטיסיות משחק ללמידה, ציור של כוחות ושדון מצחיק במיוחד שאוהב לקשקש על כל דבר וגם בהכנת משחק מ....ההתחלה.
ואת המשחק הזה היא שתפה עם כל המשפחה, שעת איכות כולם יחד
"שיחקנו אתמול! היה ממש כיף, ממש. קליל וכייפי ועם הומור"
מה היה במשחק? משימות ספורט, משימות מיינדפולנס, משימות חברות ועוד...
"במשחק, ובמשחק בלבד, הילד או המבוגר מסוגלים להיות יצירתיים ולהשתמש באישיות כולה, ורק בהיותו יצירתי מגלה היחיד את העצמי." (דונלד וינקוט)
לכל אימון אני מגיעה מוכנה, עם הפעילות והמטרות שהילדים ואני אמורים לעבוד עליהם.
אבל כשעובדים עם אנשים במיוחד עם ילדים ישנם מצבים שמצריכים "לצאת" מהתבנית ולהיות גמישים ויצריתיים
הסרטון הבא הוא דוגמה למצבים שלמרות שתכננתם את שעת האימון הכל משתנה, מה שלא משתנה זאת התוצאה שרציתם לקבל באימון, רק פשוט בצורה אחרת.
לקחנו את הציוד ויצאנו החוצה.
היא בחרה את הלוקיישן, הייתה התסריטאית, הבמאית והעורכת.
באימון היום נערה בת 12 שאוהבת לצלם ולערוך סרטונים הציעה וביקשה להכין לי סרטון תדמית שיראו כולם דרך העיניים שלה ובחוויה שלה מה אני עושה.
השתוללנו, צחקנו ועל הדרך למדנו להיות אותנטים ואמיתיים ואם הדברים לא זורמים כמו שרצינו אפשר לעשות אותם אחרת, ולא לוותר.
סיום מסע ותחילתו של מסע חדש.
תחילת המסע שלנו יחד, ילדה שהגיעה למקום חדש, בית ספר חדש ולא קיבלו אותה והרגישה לבד ועצובה. בסיום המסע שלנו היא בחרה את התמונה הזו.
תמונה שמסמלת עבורה את החברויות החדשות, ולמרות שהיא בשחור ולבן היא רואה המון שמחה כי זה מה שחשוב. ולמסע החדש שלה היא לוקחת
את ההבנה שהיא יכולה להסתדר לבד יכולה לדבר ולהגיד את מה שהיא חושבת
הידיעה שהיא תצליח בכל דבר
את האהבה שלה לבעלי חיים, ספורט ושינויים
את השמחה שלה
הידיעה שהיא תוכל להתמודד באמצעות היכולות שלה והקשבה
ואני לוקחת בסיום המסע הזה
את הזכות להכיר ילדים נפלאים ומופלאים ולעזור להם לגלות את עצמם ואת היכולות שלהם.
להעניק להם חוויות ומשחקים ותוך כדי ארגז כלים לחיים
את המקום הכיפי והשמח המכיל והמחבק.
לכל אחד ואחת מהם פינה מיוחדת לתמיד אצלי בלב ❤️
*התמונה לקוחה מתוך קלפי points of you
כן! ישששששש!"
"אני כל כך גאה בעצמי"
זאת התגובה שקיבלתי כאשר הראיתי למתאמנת שלי
את המטרות שרשמנו במפגשים הראשונים.
קבענו יחד 3 מטרות:
אחת חברתית
אחת לימודית
ואחת ספורטיבית
את שלושתן היא השיגה לאחר מספר מפגשים
"עד שלא תחקור את עצמך לעומק לא תדע למה אתה מסוגל" (אריק זאבי)
במפגשים איתי אחת המטרות היא מטרה ספורטיבית כלשהי
לא משנה אם זה ריצה, שחיה, כדורסל כדורגל, לרקוד, יוגה, כל ספורט !
"מה הריצה נותנת לך?" שאלתי
"היא נותנת לי הרגשה של שמחה, הצלחה ויש לי מוטיבציה"
כן, בדרך ישנם גם קשיים,חששות, לפעמים גם תהיות האם אני מסוגלת
יחד איתי לאורך כל הדרך היא לומדת להתמודד, להסתכל על הדברים אחרת, להרחיק את הפחד, לנסות ולהצליח!
כל סיום הוא התחלה של משהו חדש 😊
התחלנו את המפגשים בהגדרת המטרה:
בטחון עצמי ושהילדים בכיתה יתייחסו וידברו אליה יפה.
סיימנו בציון 10000000 (מתוך 100) לכמה אני מרוצה מהשינוי שעברתי.
בשינוי שהיא עברה למדה לקבל רגשות של סבלנות, ויתור, איפוק, שמחה, אהבה, אמפטיה ושעמום
למדה על עצמה שהיא חמודה, שמחה, אחראית, אוהבת ספורט ולשחק.
ויחד עם שיתוף פעולה, בטחון ונחמדות
היא הצליחה למנוע מילדים אחרים לדבר אליה לא יפה, ותצליח בכל יוזמה שלה ובכלל במה שתרצה כל עוד היא תתמיד.
בהצלחה בהמשך הדרך
מרגש אותי כל פעם מחדש
אני המאמין שלי -
להיות בשמחה ולחיות בהנאה את החיים
כי תכלס החיים שלנו מורכבים, לפעמים מתסכלים, עצובים ומכעיסים
ובימים האלה (ולא רק) כשקצת עצוב והמצב בארץ לא משהו בכלל
אני מקבלת תזכורת לאני המאמין שלי
היא הגיעה אליי, ילדה שקטה, עדינה עם חיוך נבוך על הפנים.
השקט והנעימות הסתירו את מה שהתחולל שם בפנים.
אכזבה ארוכת שנים עם ילדים אחרים. היה לה קשה לוותר, התעקשה, הכעס נכנס תמיד באמצע והתוצאה: הבנות של הכיתה התרחקו ממנה כי לא היה נעים להיות בחברתה
הצבנו יחד מטרה - יותר חברות
פרקנו לשלבים, יעדים, מכשולים בדרך, עזרה ומה צריך לשפר ויצאנו לדרך.
אילפנו כלבים, יצאנו לטיולים, שיחקנו משחקים, עבדנו על רגשות ומחשבות, ראינו סרטונים, פתחנו קלפים, מצאנו כוחות וסילקנו שדונים, למדנו גם לנשום.
השבוע סיימנו את התהליך כי את המטרה השגנו
בחופש פסח נפגשה עם שתי חברות חדשות, שתיהן גם ישנו אצלה, חזרה לצופים, הצטרפה לחוג תאטרון ומשתתפת במשחקים בהפסקות.
ומה היא למדה על עצמה בתהליך?
המון דברים. שהיא יכולה להיות מנהיגה, סבלנית, נחושה ושיכולה ליצור דברים בעצמה (ליזום). היא למדה לאהוב את עצמה כמו שהיא ושיש לה את כל התכונות והיא בדיוק כמו שצריך.
היום יש לה יותר רגשות טובים (שמחה, אהבה ) מאשר לא טובים (כעס, פחד, קנאה)😊
ושהיא יודעת שהיא תצליח בכל מה שתרצה!
זכות גדולה עבורי להיות עבור הילדים שזקוקים ליותר הצלחות ושמחה בחיים